Ads 468x60px

17 noiembrie 2012

Singuri ne blocăm creativitatea

Vreau sa va vorbesc despre creativitate.

Ce este creativitatea?

Prin definiţie ...
Creativitatea este un proces mental și social care implică generarea unor idei sau concepte noi, sau noi asocieri ale minții creative între idei sau concepte existente.
 În acest moment cred ca te întrebi ...
Aşa, şi cum îmi blochez singur creativitatea?
Capacitatea de a crea ne este blocată de tot ce ne înconjoară. Atunci când vrem să facem ceva nou ( un produs, un serviciu ) copiem un model deja existent şi nu ne gândim cum ar fi mai bine, mai simplu pentru noi sau pentru utilizatori. Cel mai bun exemplu al unei persoane care a învins această barieră a fost Steve Jobs. Cu toţii cunoaştem foarte bine inovaţiile pe care acesta le-a adus. Când acesta a conceput primul iPhone nu a copiat un produs deja existent ci a creat unul aşa cum a vrut el să fie. După asta celelalte companii, lipsite de creativitate, pur si simplu au copiat modelul.
Foarte multe produse sau servicii sunt identice. Singurul lucru care diferă este doar numele.
Cel mai simplu să începi este sa te pui în locul consumatorului. Dacă tu ai fi clientul, ce ţi-ai dori de la produsul sau serviciul pe care doreşti sa îl faci? Am observat că majoritatea blogurilor folosesc acel script default pentru comentarii. De exemplu, eu îmi doresc de la un blog sa îmi ofere posibilitatea de a comenta un articol cu uşurinţa. Cine vrea să completeze "n" căsuţe pentru a comenta? De aceea am dat posibilitatea vizitatorilor de a comenta prin reţelele de socializare. Toata lumea are cont de facebook, este deja logată pe această reţea de socializare, tot ce rămăne de făcut este să scrie comentariul şi să îl trimită. Desigur că exemplele pot continua dar cum am spus mai sus, pentru a fi creativ nu trebuie să copii un model deja existent.

Acum ca ai prins ideea, trebuie doar să te gândeşti la ceea ce faci şi încearcă să elimini modele existente pentru a construi de la zero exact aşa cum îţi doreşti tu sa fie.
Fii creativ, nu copia!!!
 

Postări populare

fb