Ads 468x60px

14 noiembrie 2012

Jocurile online, satisfacerea dorintelor imposibile

Fac parte din prima generatie care am facut cunostinta cu jocurile elctronice. Imi amintesc ca printre primele jocuri, pe PC, pe care le-am jucat au fost NFS2 ( avea codurile alea cu "pioneer"), Tarzan, Hercule si lista poate continua dar astea mi-au venit in minte in acest moment. Acum, cand privesc in retrospectiva, imi dau seama ca din toate tipurile de jocuri care era doar cateva genuri din ele le-am jucat. M-am intrebat de ce nu am incercat toate tipurile de jocuri, iar raspunsul este simplu.

Prin jocuri intram intr-o lume virtuala si avem parte de actiuni care am dori sa le facem in viata reala dar nu este posibil din mai multe motive cum ar fi pericolul, costul si altele. Daca un joc nu iti ofera posibilitatea de a satisface o dorinta de a ta, pur si simplu nu il joci, nici macar nu il incerci.

S-a luam de exemplu jocurile in care se fac curse cu masini. Toti baieti ne dorim sa avem o masina modificata si s-a facem curse ilegale dar din pacate acest lucru implica un cost si un risc pe care nu ni-l asumam in viata reala dar putem face asta in acest joc. Te-ai intrebat de ce un joc de Formula 1 nu este la fel de popular? Nu este pentru ca noi nu ne dorim sa fim piloti de Formula 1 ci ne dorim sa facem curse cu masina noastra din garaj. La fel este si cu genul de jocuri shooter, cine nu si-ar dori sa faca un counter-strike in viata reala, dar cum am mai spus nimeni nu isi asuma riscul sa ia un headshot. Pentru asta s-a gasit alternativa si aceea este in paintball. Am un prieten care a jucat din 2002 ( cand si-a luat primul calculator ) toate versiunile de FIFA. De ce joaca? Pentru ca ii place fotbalul la nebunie si prin acest joc intra intr-o lume virtuala care ii ofera posibilitatea sa joace pe marile stadioane si sa fie vedeta. Nu am jucat niciodata RPG ( nici nu stiu daca am scris bine prescurtarea ) insa stiu cam cu ce se mananca. Cei ce joaca acest tip de joc au posibilitatea, prin acel avatar, sa isi creeze o noua identitate si o noua viata virtuala. Din acest motiv acesti jucatori traiesc mai mult in joc decat in realitate. Din punctul meu de vedere nu s-au adaptat social si gasesc in acest tip de joc o portita de evadare dar din pacate este doar o iluzie pentru ca la un moment dat o sa se intoarca.

Tu ce jocuri ai jucat sau inca joci?

 

Postări populare

fb