Ads 468x60px

04 octombrie 2013

Interviul dat pentru Blogatu.ro

1. Prezinta-te mai intai pe tine, apoi scrie o scurta prezentare a blogului tau

Numele meu este Axinte Ciprian, am 24 de ani si sunt persoana din spatele blogului Blogu' lu' Piciu. Desi am locuit in Iasi pe timpul facultatii, in cele din urma am lasat aglomeratia urbana, asadar in acest moment locuiesc in Grumazesti, o localitate din apropierea orasului Targu Neamt. Blogul l-am lansat undeva, daca imi amintesc bine, prin noiembrie 2012. Prima "problema", daca ii pot spune asa, a fost cea a gasirii undei identitati. " Despre ce sa scriu?' asta era intrebarea.... la inceput am scris despre tehnologie, apoi am imbinat tehnologia cu stiri pe care le comentam. Ulterior m-am axat mai mult pe comedie, lucruri ciudate, amuzante. "Despre ce imi place sa scriu?", imi place sa scriu despre orice dar sa prinda si la public. Nu citesc bloguri anume.... am observat ca majoritatea bloggerilor mai vechi in bransa se considera ca niste zei ai tastaturii iar daca indraznesti sa ii contrazici asupra unui articol printr-un comentariu te fac cu ou si cu otet. Sunt in cateva grupuri de bloggeri pe Facebook de unde citesc diferite subiecte promovate acolo.

2. Cat de important e blogul tau pentru tine? Care a fost motivul pentru care ti-ai lansat blogul?

Nu m-am gandit niciodata la asta........ Nu sunt un blogger full-time plus ca in acest moment nu e in topul obiectivelor mele pe termen mediu si lung, nici nu ma gandesc sa fac o "profesie" din asta, pur si simplu e locul meu pe internet unde ma exprim dar am investit ceva timp si energie in el asa ca nu mi-ar place sa il pierd cumva. Asadar pe o scara de la 1 la 10 s-ar afla undeva pe la..... 6.

Un prieten isi lansa-se un blog si mi-a propus sa citesc cateva articole pentru o recenzie. Mi-a placut ideea si am lansat Blogu' lu' Piciu.

3. Cum caracterizezi blogul tau? Poti sa il prezinti pe scurt, in cateva cuvinte? Care e sloganul blogului tau?

Intr-un cuvant Blogu' lu' Piciu este flexibil, nu este blogul plin de spam creat pentru a aduce venit. Articolele pe Blogu' lu' Piciu nu se scriu pentru SEO, se scriu pentru cititor. Un slogan....... nu cred ca am dar in schimb am o mica descriere "Blog cu opinii personale, diverse istorioare, voie bună, fotografii, muzică, videoclipuri, bancuri, ştiri şi informaţii."

4. Ce subiecte tratezi pe blog? Care este tema ta preferata si de unde te documentezi?

In acest moment scriu despre orice...... daca vad un subiect, o imagine, un video sau imi vine o idee care consider ca merita tratata pe blog pur si simplu postez. 

5. Cata vreme petreci scriind/documentandu-te/comentand/promovand zilnic blogul tau?

In primul rand nu scriu zilnic, chiar am avut o perioada destul de lunga in care nu m-am atins de blog. Am avut perioade, in special la inceput, cand petreceam aproape toata ziua pe blog. Era in momentul cand promovarea trebuia sa fie foarte intensa. Ulterior dedicam blogului 2-3 ore dimineata iar seara mai verificam ce se intampla peste zi, eventual pregateam o postare pentru a doua zi.

6. Cat ai castigat de pe urma blogului tau (bani, gadget-uri, cunostinte)? Care este cel mai important castig de pe urma blogului?

Financiar nu am castigat nimic dar asta nu este o problema. Vreau sa spun ca nu m-ar deranja daca ar aduce si un profit dar nu am facut si nu fac un scop din asta.

7. Cat de importanti sunt cititorii blogului tau pentru tine?

Sunt importanti. Cititorul este al doilea factor, dupa administrator, care da o identitate si o personalitate blogului, plus ca fara cititori blogul este inutil. Intotdeauna am tratat cititorii cu respect si chiar daca au lasat comentarii mai acide am raspuns intr-o maniera civilizata.

8. In ce moduri iti promovezi blogul? Ce metoda de promovare ti se pare mai buna?

In primul rand il promovez pe retelele de socializare: facebook, twiter si google+. Desigur ca facebook este cea mai eficienta platforma. Din statistici am observat ca imi aduc trafic si diverse siteuri in care am inscris blogul dar acest trafic este relativ redus in comparatie cu cel adus prin retelele de socializare. Majoritatea traficului vine organic.

9. Sa discutam putin si despre latura ta offlline. Ce ocupatie ai si cum se impaca ea cu pasiunea pentru blogging? Ce hobby-uri ai?

Sunt o persoana organizata, realista, atenta la detalii si tot ce fac trebuie sa fie stabilit in prealabil foarte bine. Sunt pasionat de stiinta..... imi place sa gasesc explicatii logice pentru orice fenomen, asta cred ca se trage de la politehnica. Hobby...... imi place viata... e bun?.... Imi place viata!!!....... imi place sa ies cu prietenii, sa ma distrez, sa beau, as sta non-stop in baruri si restaurante. Sunt de parere ca trebuie sa iti asculti inima pentru ca viata e trecatoare si la un moment dat o sa regereti ca nu ai facut anumite lucruri. Nu vreau sa strang averi.... vreau sa traiesc modest dar fara griji. Hakuna matata!

10. Ai participat la concursuri pentru bloggeri? Cum ti se par aceste concursuri?

Am participat si la acest gen de concursuri si am ramas cu un gust amar. In aceste concursuri de advertising se creeaza bisericute si bloggeri se voteaza in functie de care si cum se cunosc. La un moment dat am vazut un articol mizerabil care a castigat, nu ca al meu ar fi fost deosebit dar am vazut altele care ar fi meritat sa ia premiul.

11. Cati bloggeri cunosti, pe internet sau in viata reala?

In viata reala cunosc unul singur, prietenul de la care a si plecat aceasta idee de blogging iar virtual pot spune ca sunt "prieten" cu mai multi, in sensul ca am discuta, ne-am promovat articole reciproc, ne-am mai sfatuit, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

Postări populare

fb