Ads 468x60px

29 octombrie 2013

Cum se face o vânzare cu succes!

Este evident că preţul unui bun se află undeva la mijloc între vânzător şi cumpărător. Vânzătorul îşi doreşte să vânda bunul cât mai repede, să obţină un preţ cât mai mare pe el şi întotdeauna după ce vinde consideră că putea primi mai mult. În paralel, cumpărătorul vrea să plătească cât mai puţin, nu se grabeşte şi caută cel mai bun şi potrivit produs pentru nevoile personale. În aceste momente de dificultate financiară, şi nu numai, când banii sunt atât de scumpi şi preţul bunurilor scade de la o zi la alta cumpărătorul este cel care dictează preţul. Pentru a face cu succes o vânzare trebuie sa folosim toate aceste lucruri în avantajul nostru.

S-ă luăm de exemplu un apartament care în acest moment costa 50.000 de Euro. 
De unde ştim că acesta este preţul corect? Pentru că ne-am uitat în piata şi am văzut ca şi alte apartamente similare sunt la acelaşi preţ însă nu luăm în calcul că desi proprietarul cere această sumă nu înseamnă că se va şi vinde la acest preţ. Pe lângă asta am spus, mai sus, că preţurile scad de la o zi la alta cea ce înseamnă că pentru a scoate cel mai bun preţ trebuie sa îl vindem cât mai repede.
În această perioadă, statistic, preţurile pentru bunurile de valoare mai mare scad cu 2-3% pe lună.
Ceea ce înseamnă ca intr-o lună preţul apartamentului va fi aproximativ 49.000 Euro, în doua 48.000 Euro, iar în trei 47.000 Euro ( acesta este un calcul grosier ). Pentru a vinde cât mai repede şi cu cel mai bun preţ trebuie sa ne poziţionăm corect în piaţa încă de la început. Dacă după trei luni nu am efectuat vânzarea, un fapt foarte probabil, deja am pierdut 3.000 de Euro şi încă suntem prost poziţionaţi deoarece toţi proprietarii au lăsat preţul la acelaşi nivel.

Dar dacă am fi pus preţul de 47-48000 de Euro de la început?
- am fi fost sub preţul pieţei
- am fi avut o oferta foarte avantajoasă 
- foarte probabil să fi efectuat vânzarea

Dacă ne hotărâm să aplicăm aceasta tactică după trei luni deja am pierdut 3.000 de Euro şi pentru a vinde trebuie pus preţul undeva la 44-45.000 de Euro ceea ce înseamnă 5-6.000 de Euro pierdere la care se adaugă şi alte cheltuieli de promovare, timp pierdut cu tot felul de potenţiali cumpărători şi multe altele. Nu cred că trebuie să mai spun că acest lucru se aplică şi pentru orice alt produs.

Este o decizie greu de luat insă trebuie să stabileşti de la inceput ce este mai important, preţul care îl obţii sau timpul în care vinzi.



2 comentarii:

  1. O teorie total greșită, din acest motiv este doar o teorie. Se observă lipsa de experiență în vânzări.
    În vânzări ( un bun om de vânzări, o companie, etc. ) niciodată nu urmărește DOAR o vânzare. Dacă vorbești strict de persoane fizice teoria ta se poate aplica la un anumit segment. Dar dacă tot îți permiți să vorbești de vânzări în general să știi că nu este corect ce spui.
    Orice vânzare implică anumiți pași, efecte, costuri, beneficii. Profitul NU se calculează cum l-ai calculat tu.
    Îți recomand să petreceri minim 10 ani în vânzări și ulterior cu banii câștigați să achiziționezi un domeniu propriu și după să te apuci să scrii despre vânzări deoarece duci lumea în eroare. Piața imobiliară este în creștere, nu în scădere! Succese!
    P.S. Poți învăța vânzări direct de pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ciprian! Vreau sa iti spun ca aceasta teorie am invatat-o la un training si, zic eu, trainerul stia foarte bine ce zice. Am lucrat o perioada intr-o agentie imobiliara si cu aceasta teorie am vandut apartamente cand cei mai multi stateau blocati cu ele. In cazul apartamentelor este vorba de produse cu valoare mare dar am verificat teoria si in cazul unor produse de valoare mica (componente PC) si rezultatul a fost acelasi. Iti multumesc pentru comentariu si iti respect parerea insa eu cred in continuare ca o situare sub pretul pietei de la inceput vinde, si ca este varianta castigatoare pe termen lung. In fond nu conteaza daca piata este in crestere sau in scadere, cand vrei sa vinzi ceva vrei sa o faci cat mai repede, daca e in urcare si astepti pretul maxim atunci nu vinzi.

      Ștergere

 

Postări populare

fb